//
Cum sa vinzi in criza ? – concret

Ai o afacere si de o vreme clientii cheltuiesc mai putin sau deloc pe produsele oferite de tine . Clientii noi sunt din ce in ce mai putini , iar pretentiile cresc zilnic ! Ce sa fac ? Help !

Ai citit o groaza de carti , ai ascultat zilnic sfaturi , ai platit consultanti , ai facut …. o groaza de lucruri . Si totusi ceva nu merge . Vanzarile scad , clientii sunt mai pretentiosi si vor totul  ‘gratis’ ?

O  solutie , simpla si fara dureri de cap – declara faliment !

Alta varianta ar fi sa te inspiri din ‘natura’  , adica de la concurenta ! Ce face concurenta ta ! Si ei sunt la pamant , sau ei jubileaza fericiti pentru ca au gasit formula magica …

Daca ei au gasit formula fermecata , e timpul sa o aplici si tu !

Care ar fi motivele pt care ei vand , si vand , si vand..?:

  • au preturi mici  – atentie , afirmatia e intotdeauna falsa, si iti voi explica de ce : de obicei un cumparator retine in medie 20 preturi si de obicei la produsele pe care le achizitioneaza mai des.  In concluzie , concurenta, a inteles ca magnetul preturilor mici atrage clienti , si si-a stabilit o lista cu cele mai vandute produse unde poate alege 2 solutii , incat sa ajunga sa faca profit cu referintele ieftine : ori au gasit un furnizor cu care au negociat un pret foarte bun , ori si-au calculat un adaos mai mic dar il aplica la o rotatie a stocurilor mare. Daca ai incercat deja cele descrise mai sus , aplica sfatul urmator.
  • au servicii conexe , gratuite sau la pachet foarte avantajoase – de exemplu un magazin de paine , feliaza fiecarui client painea si astfel il lasa pe acesta sa aleaga modelul produsului si forma de livrare. Un restaurant , de exemplu , ofera servicii de impachetare a mancarii ramase pt a putea fi servite de client cu alta ocazie – utitlizeaza astfel ambalaje personalizate care fac si reclama externa directa. Tot un restaurant poate oferi servicii de curatenie exterioara a masinilor , cat timp clientul serveste linistit masa. Un alt exemplu – un magazin care vinde textile poate sa ofere si servicii de croitorie gratuite. Sau reduceri de x% la achizitia mai multor obiecte din aceiasi gama.
  • isi fac reclama directa , distribuie fluturasi in zona de influienta , si-au marit reclama si au facut-o mai atractiva , isi prezinta oferta in ziarele locale , culmea au si un mic spot publicitar la radioul local .. fara publicitate , n-ai profit ! sau reclama e sufletul comertului – nimic mai adevarat ! Orice solutie iti permiti sa incerci , incearca !
  • au largit orarul si lucreaza mai multe zile saptamanal . Clientii sunt tot mai ocupati si sunt dispusi sa faca  cumparaturi dupa programul de lucru , care si la ei a fost extins tot din cauza crizei .. deci ajung tot mai tarziu la cumparaturi.
  • gandesc la scara mare – si-au deschis mai multe  puncte de lucru si acopera zona mai bine , rotind stocurile intre magazine !O tehnica folosita mai ales de cei care lucreaza cu marfuri perisabile sau cu termene de garantie stranse. Cand produsul A se vinde bine la magazinul 1 , e posibil ca situatia sa stea diferit la magazinul 2 . Tu trebuie sa fii atent la aceste detalii si sa rotesti stocurile incat sa invarti marfa cat mai repede si cu cel mai mare profit.

NU UITA – un ghem de ata e asemeni cu profitul tau . Daca ata e subtire (adica profitul e mic) , ghemul poate fi la fel de mare daca ai refilat de mai multe ori pe ghem . La fel si in afaceri – nu cota de profit e problema , intrebarea se pune : de cate ori / perioada de timp pot roti banii  ?

Spor la treaba !

Discuție

One thought on “Cum sa vinzi in criza ? – concret

  1. Celor care vand online si trimit colete Ramburs, le recomand Baza Nationala a Clientilor Neseriosi, http://www.ClientiNeseriosi.ro , unde se poate verifica fiecare client nou, se pot adauga cei care nu ridica coletele ramburs si se poate recupera Paguba taxa de transport Tur-Retur, caci multi de obicei accepta sa o plateasca ca sa fie scosi ….

    Firmele de telefonie Mobila au Preventel, iar bancile au Biroul de Credit, baze nationale de date cu clientii care au dat tepe in domeniul lor, era nevoie si de o Baza Nationala de date cu teparii Magazinelor Online care nu ridica coletele…

    Posted by Alex Marias | Februarie 8, 2014, 3:03 am

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: