//
Modelul de business in turismul bulgar

Sau cum castiga bulgarii oferind chipurile all inclusive ?

Din curiozitate si din dorinta de a economisi dar si de a petrece un concediu ‘garnisit’ , am cumparat un pachet all inclusive pe litoralul bulgaresc !
Toate bune si frumoase , povesti si sfaturi , de la cei care deja l-au vizitat , care mai din care mai amuzante si pline de ireal .
Cum timpul trece repede , ma si vazui ajuns in parcarea hotelului , garnisita la refuz . Bafta de zi cu zi ma urmareste si peste hotare , asa ca am gasit usor un loc de parcare foarte bine plasat . Parcarea pazita, intrag complecxul fiind izolat de restul statiunii.
St. Constantin si Elena a fost destinatia din aceasta vara , iar hotelu Roubin in care am avut cazare face parte din complexul hotelier Grande Hotel Varna – la aproximativ 10 km de Varna.

Camera superspatioasa , la parter cu balcon direct pe plaja parea pentru inceput o locatie de vis , conditiile fiind cele din descrierea vizualizata initial pe net. Dar surprizele abia acum urmau sa apara….
Pasim in restaurant de cu seara , prima masa servita aici , si spre surprinderea mea , mancare cat cuprinde , cel putin 4 zone de autoservire ….eu gurmand din fire infulac din toate curios …

Bautura la discretie , all inclusive la bere , dar doar un tip de bere , la protap …. Sucuri , vin , cocktailuri diverse …din plin.

Dimineata …naucit…hai la plaja , fara probleme ai sezlong , umbreluta …bar pe plaja pentru bauturi , bar pe plaja (altul)pentru mancare …

Buimacit , mai fac o baie , si ma intreb ? cum pot astia sa-mi ofere in 7 zile atatea ? la pretul jenant platit pentru intreg sejurul ? Si unde mai pui distractia pentru cei mici , spectacolele din fiecare seara , barurile deschise non stop cu bauturi alcoolice si sucuri !

Incerc sa fac un calcul simplu : renovarea hotelului facuta pentru minim 10 ani , care deja adauga o valoare de amortizare , intretinerea cladirilor , plajei , piscinei care iar adauga bani in contul zilnic…

Dupa vorbim de alimente si bauturi , de salariile barmanilor/ospatarilor/receptionerilor/femeilor de servici/etc…

Si totusi fac lucrul asta de 6 ani si se pare ca au profit ! Cum ? Unde reusesc sa economiseasca ?

Am surprins cateva imagini cu care cred ca pot explica conceptul de all inclusive  , din hotelul unde am stat . Nu vreau sa generalizez  , s-ar putea ca in alta parte sa fie diferita metoda de realizare a profitului.

Prima impresie conteaza , dar un ochi mai expermentat gaseste defectele renovarii economicoase , si care va determina deteriorarea spatiilor de cazare si agrement inainte de termenul stabilit in planul de amortizare .

Mobilierul e cel mai ieftin de pe piata , din PAL melaminat , simplist ca design , si cu rezistenta slaba la folosire intensiva . Deja mobilierul prezenta urme de deteriorare ireparabila , oglinda deformase usa de la dulap si bloca culisarea  , blocand utilizarea unei parti a dulapului ; salteaua din 2 bucata (au folosit aceiasi saltea veche) , era rupta la un capat , fara ca cineva sa o inlocuiasca sau repare cu toate ca 4**** faceau reclama mai luminoasa la intrarea in hotel.

Baia iti dadea impresia ca e superdotata si corespunde din plin cerintelor uni turist , dar daca treceai la treaba constatai ca : dusul nu are scurgerea desfundata , usile de la cabina de dus sunt montate improvizat – am cerut sa fie reparate dar …le-au mai improvizat putin , dupa wc nisipul adunat se transformase in mizerie neagra …aidca intr-un cuvant intretinerea si curatarea obiectelor sanitare lasa de dorit . Am constatat ca daca agiti putin lucrurile(le-am faut un mic scandal femeilor de servici) pentru cateva zile situatia se schimba si brusc ti se vor shcimba prosoapele zilnic , va fi mai curat in baie.

Partea cu mancarea e cea mai disctractiva , din 10 tipuri de preparate gaseam 2 care sa-mi placa cu adevarat si care sa fie naturale . Majoritatea sosurilor cu diverse legume sau carnea semipreparata nu mi-au satisfacut gustul .

Mnacarea a fost multa , diversificata  dar calitativ nu sa ridicat la pretentiile mele si nici a celor din familie .  Servirea in sistem bufet suedez permitea luarea mesei instant pentru cel putin 200 persoane , dar transforma restaurantul intr-o cantina ordinara , unde inghesuiala si forfota erau picatura finala.

Bauturile de slaba calitate – de la sucuri , bere , vin , alcoolice – toate sub marca bulgareasca , servite la discretie , dupa cateva zile te determinau sa comanzi o apa plata cu lamaie …

Sunt bautor de bere , si comandam aproape tot timpul 2 beri sau una big sau una gross …insa tot timpul ma simteam ca un baraj plin  , insa fara buchetul specific amarui….

Intr-un final am apreciat zilele in care serveam doar o bere buna in loc de un butoi de spuma colorata …

Asta-i modelul de business in turismul bulgaresc , mult si de calitate slaba , imagine de exterior excelenta dar …detalii interioare care deranjeaza clientul.

Ce voi face in viitor ? Sincer ma mai duc si in alta locatie ca sa fiu sigur ca nu am nimerit din prima intr-un loc mai putin ingrijit , favorizat de plasamentul si infrastructura de baza .

Am si amintiri placute , in general m-am simtit bine , dar am vrut sa inteleg cum poti face profit din acest concept – all inclusive !

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: